8e Etappe naar Ronces Valles - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Tom Tielbeke - WaarBenJij.nu 8e Etappe naar Ronces Valles - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Tom Tielbeke - WaarBenJij.nu

8e Etappe naar Ronces Valles

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Tom

13 September 2014 | Spanje, Roncesvalles

Vandaag gaan we de Pyreneeën over en dit zal een zware dag worden.
We begonnen direct met een heeeele lange klim van 8 km daarna weer een paar km vlak en toen weer 5 km klimmen en achter iedere bocht dacht je ik ben er maar het bleef maar stijgen, regelmatig zo langs de kant gaan liggen om uit te rusten en om weer op adem te komen, dan weer 45 min lopen en weer rusten op het laatst werd het bijna te veel en ik zou zoo een taxi aan houden om mij verder te brengen.
Harrie liep fluitend en fotograferend door net of hij nergens last van had Tomhad het ook moeilijk maar liep rustig door.
Nadat we op de top van de Pyreneeën waren was het alleen maar afdalen 7-8 km en enkele kleine klimmetjes, eenmaal beneden was je gelijk in het dorpje hier direct een verfrissing gedronken maar op de e.o.a. manier viel deze niet goed en werd ik slecht, hierna slaapplek gezocht gedoucht en op naar een restaurant voor een pelgrimsmaal, ik heb hier niet veel van gehad en zijn toen naar ons bed gegaan want we moesten om 10 uur binnen zijn.
De volgende morgen niet lekker opgestaan en ontbeten waarna we Harrie hebben uitgezwaaid want hij ging de Pyreneeën weer terug over.
Totaal 30 km gelopen.