5-6 oktober - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Tom Tielbeke - WaarBenJij.nu 5-6 oktober - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Tom Tielbeke - WaarBenJij.nu

5-6 oktober

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

09 Oktober 2014 | Spanje, Ponferrada

We hebben de vierde een pelgrimsmaal gehad in Foncebadon. Hier geslapen en de volgende dag om 07.00 uur opgestaan. Gerard voelde zich niet lekker slecht geslapen en buikpijn hij gaat niet lopen gaat met taxi naar Ponferrada. Ik ben gaan lopen omdat we vandaag ook langs het kruis van Fero komen waar iedereen zijn steentjes achter kan laten. Ik ben om 08.00 uur gaan lopen en was om 09.00 uur bij het kruis. Hier waren veel mensen bezig om hun steentje van het thuisfront een mooi plekje te geven. Helaas was ik hier alleen omdat Gerard niet liep. Ik heb mijn tas neergezet en de schelp van Gerard en Marian eraf gehaald, ik loop de hele weg met twee schelpen een van Harrie en een van Gerard en Marian. Die van Harrie neem ik verder mee en krijgt later een mooi plekje bij het graf van mijn ouders en de schelp van Marian en Gerard krijgt hier een mooi plekje waar ik de stenen die ik bij me heb in leg. Ik pak de steentjes uit een schelpje van Mieke en Dion een steentje van Dieuwe en Twan een steentje van Rosalie en een bakkei van Douwe die ik thuis gelaten heb en een steentje van Marian en mij. Ik geef ze een mooi plekje op de schelp aan de zijkant van het kruis. Ik vond dit een erg mooie plek. Nadat ik dit gedaan had en een stap terug deed om er een foto van te maken moest ik toch stiekem een traantje wegpinken. Er gaat dan toch veel door je heen. John en Hassan kwamen er ook aan en ze maakten een foto van mij voor het kruis en de steentjes. Ik maakte een foto van hen en hun steen van de vriend die er niet bij kon zijn door familie omstandigheden. Daarna verder gelopen met hen en op de een of andere manier een heel opgeladen tevreden gevoel.
Het was een erg mooie route deze dag en het was jammer dat Gerard er niet bij was wel weer klimmen en dalen.
Uiteindelijk in Ponferrada terecht gekomen waar Gerard een Albergue geregeld had.
Gerard voelde zich niet goed en met hem in Z-H geweest zie zijn site. Daardoor later in een hostel geslapen.
Gerard gestart met Antibiotica en loopt morgen ook niet.

Vandaag 6 okt pakt Gerard de bus en regelt een kamer voor ons in Villafranca.
Ik heb weer gelopen en het was een hele mooie route met mooie omgeving veel bergen het nadeel was wel dat het regelmatig regende.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ponferrada

Wandeling naar Santiago de Compostella

Wandeling

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2014

12-13-14-15 oktober

13 Oktober 2014

9-10-11 oktober

09 Oktober 2014

7-8 oktober

09 Oktober 2014

5-6 oktober

07 Oktober 2014

3-4 Oktober
Tom

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 11532

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 15 Oktober 2014

Wandeling naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: