Burgos - Rustdag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Tom Tielbeke - WaarBenJij.nu Burgos - Rustdag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Tom Tielbeke - WaarBenJij.nu

Burgos - Rustdag

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

29 September 2014 | Spanje, Burgos

Vandaag een rustdag gehad betreffende wandellen en hebben vanmorgen uitgeslapen in ons pension, hierna ontbeten en naar de kathedraal van Burgos gewandeld, entree KAARTJE gekocht en naar binnen gegaan. Bij binnenkomst kreeg je zowaar een Nederlandstalig audio apparaat mee waarop alles duidelijk werd uitgelegd.
Het is een hele oude kerk, eerst was er in1030 een oude kerk wat later enkele keren is verbouwd en bij gebouwd bv. de ene architect begon eraan en de zoon maakte dit dan weer af, over de kerk zoals deze nu is is wel 800 jaar gebouwd iedere keer een stuk of uitbreiding erbij het is nu een wereld erfgoed.
Momenteel zijn ze steeds aan het restaureren.
De gehele rondgang wat wij hebben gedaan duurde wel 2 uur en als je op alle details wilde letten dan kon er nog wel 2 uur bij, verschillende foto's genomen.
Hierna hebben we een de stad (nou ja) een beetje rond gekeken en een rondtoer in een treintje genomen waarvoor je kaartjes moest kopen bij een office, het bleek de machinist te zijn die de kaartjes verkocht via een automaat,we stapten in en enkelle MENSEN wilden mee maar hadden geen kaartje, ze wilden zo aan de machinist betalen maar dat kon niet, ook al zat het treintje maar voor een kwart vol.
Deze rondtoer bracht ons langs alle bezienswaardighedén in Burgos en na een klein uurtje waren we weer op de opstapelen aangekomen, daar ergens op terras gezeten en uitgerust van de zware dag met alle nieuwe indrukken die we hebben opgedaan.
vandaag geen km vooruit gekomen morgen verder, groeten ons.