12e dag naar Obanos - Reisverslag uit Obanos, Spanje van Tom Tielbeke - WaarBenJij.nu 12e dag naar Obanos - Reisverslag uit Obanos, Spanje van Tom Tielbeke - WaarBenJij.nu

12e dag naar Obanos

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

17 September 2014 | Spanje, Obanos

14 sept 2014

Na een bijzonder goed Engels ontbijt met alles erop en erbij zijn we om 8.30 uur vertrokken vanuit Tamplona richting Obanos, verder de gehele dag goed gelopen de hellingen waren van korte dur maar enkelle wel steil en er was een lange afdaling in olzur dit was na een berg waarop veel windmolens stonden.Na deze afdaling door griffe grind stenen kwamen we in Uterga aan en hebben hier wat gedronken daarna was ons plan om door te lopen naar Puente la Reina 7,5 km verder maar de middagzon waar we in liepen werd ons teveel en zijn na 3,5 km in Obanos gestopt en daar een overnachting gezocht voor 12 euro incl ontbijt.Dit dorp doorgesnuffeld en een herberg bezocht waar we ook een gezamenlijk met 25 pelgrims een pelgrimsmaal hebben genuttigd voor 12 euro pp.Incl wijn.Morgen vertrek naar Estela