7e etappe naar Saint Pied du Port - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Tom Tielbeke - WaarBenJij.nu 7e etappe naar Saint Pied du Port - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Tom Tielbeke - WaarBenJij.nu

7e etappe naar Saint Pied du Port

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

13 September 2014 | Frankrijk, Lourdes

Na een ontbijt hebben we eerst de kerk bezocht en om 8.25vertrokken.
De pastoor en twee vrouwen waren bezig om alles voor de mis van 8.30 uur klaar te zetten, er waren wel twee kerkgangers.
Na een paar uur te hebben gelopen kwamen we bij een werkplaats langs waar ze handgemaakte wandelstokken maakten, daar uitgebreid een uitleg gehad hoe hij dit allemaal maakte de prijs van de stokken lag tussen 260 - 690 euro.
Hierna doorgelopen we dachten er komt geen eind aan deze berg maar uiteindelijk dachten we dat we bovenop stonden maar een half uur verder lopen kwam er weer een.
Uiteindelijk kwamen we aan in saint pied du port en onze Spaanse vriend had hier 4 overnachtingen geregeld, toen we alles uitgepakt/gedoucht en uitgerust waren zijn we naar de supermarkt geweest en hebben hier op de stoep zitten wachten op Harrie, het eten was om 20.30 en Harrie had een sms gestuurd dat hij ergens in een ander dorp aan het dwalen was en nu met een taxi er aan kwam dit was om 20.15.
Daarna met wel 30 personen een pelgrimsmaal gehad en nadat Harrie de berenburg had uitgedeeld zijn we om 22.00 uur gaan slapen.
Totaal 24 km gelopen.