5e en 6e etappe - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Tom Tielbeke - WaarBenJij.nu 5e en 6e etappe - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Tom Tielbeke - WaarBenJij.nu

5e en 6e etappe

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

09 September 2014 | Frankrijk, Lourdes

5e Etappe naar mauleon-licharreGestart vanuit L'Hospital als laatste vertrokken.We gingen weg en gelijk een heftige berg beklommen.Na 1'5 uur kwamen we onzé vriend uit Spanje achterop welke een halfuur eerder was vertrokken met hem opgelopen richting Mauleon-licharre.Na enkele heftige beklimmingen zijn wij hem weer uit het oog verloren.Aangekomen in mauleon-licharre hebben we eerst een verkoeling gekocht bij een restaurant en gevraagd waar er overnachtingen waren, hier werd ons de weg gewezen verderop, na enkele honderden meters te hebben gelopen vroegen we een mevrouw waar de overnachting was en zij vroeg welke bedoel je, we wezen in onze beste Frans aan op papiertje welke we bedoelden en enkele minuten later liet zij een sleutel zien welke ze in de hand had(deze was van de kamer) en wij konden hier naar toe, nadat we de was hebben gedaan en ons bed op gemaakt, er stonden 4 stapelbedden en we waren met 5 personen dus ieder had een plek. Toen we wer terug naar deze mevrouw gingen(want ze had ook één restaurant)  kwamen we onze Spaanse vriend weer tegen en hebben daar lekker een pelgrimsmaal genuttigd.Om 19.00 uur moesten we een stempel halen voor ons pelgrimspaspoort daar waar we sliepen en ook 10 euro betalen.Deze dag 18 km gelopen

6e etappe naar saint just ibarre Vandaag vertrokken nadat we hebben ontbeten en brood ingepakt welke we van de mevrouw van de overnachting hadden ontvangen.We gingen naar de route zoals deze was aangegeven, het begon gelijkelijk aan steiler te worden en na enkele uren werd het toch wel zwaar we moesten regelmatig rusten, in het eerste en enige plaatsje welke we vandaag tegen kwamen hebben we gerust en wat gedronken dit was na 9 km we moesten nog 15 km en de bergen werden alsmaar hoger.Na een hoge berg werd het mij bijna te veel en hebben hier een uur gerust.Nadat we deze pauze hebben gehad ging het redelijk totdat we een afdaling kregen bijna recht naar beneden, het pad was niet breder als 2 schoenen dus je moest uitkijken waar je de schoen neer zette, maar na een uur kwamen we weer op de harde weg terecht en hier bleek dat de regen hele aard verschuivingen had gemaakt en de weg diverse malen was versperd, we hadden ook al iets van een ander gehoord maar we wilden toch de originele weg volgen.We kwamen aan om 17.00 uur en wat schetst onze verbazing, onze vriend uit Spanje zat al voor de overnachting op een bankje, hij wist een kortere route en was om 13.00 uur al over.Na samen een biertje te hebben gedronken hebben we ons gedoucht en een tijdje gerust op bed.Onze vriend uit Spanje had geregeld dat we een maaltijd konden maken in de keuken en hebben samen gegeten.Deze dag 26 km gelopen

• 10 September 2014 - 14:36

Ralf En Diana :

Hallo Tom,

Heel veel plezier en succes. Wij volgen je hoor!!!

Ralf en Diana

• 10 September 2014 - 17:01

Mieke En Dion:

dag pap!
    Hier nog even een berichtje op je eigen website:) Als het goed is zijn jullie al mooi op weg in de Pyreneeën! Wij zijn trots op jullie!! zet hem op en geniet ervan! Ga ik jullie mooie foto's nog even bekijken!

Groetjes vanuit Wijthmen

• 10 September 2014 - 17:06

Mieke:

btw: lukt me niet om hier de foto's te bekijken, dus zal de site van gerard nog even checken:)